Online, digitalni ili internet marketnig
Nudimo širok spektar usluga u digitalnom i internet marketingu. Digitalni marketing i internet marketing su povezani koncepti, ali nisu potpuno ista stvar. Digitalni marketing se odnosi na sve marketinške aktivnosti koje uključuju korištenje digitalnih tehnologija, uključujući internet, društvene mreže, mobilne uređaje, tražilice i druge digitalne kanale.
S druge strane, internet marketing se specifično odnosi na marketinške aktivnosti koje su usmjerene na internet, uključujući email marketing, optimizaciju za tražilice (SEO), plaćeno oglašavanje po kliku (PPC) i marketing na društvenim mrežama. Internet marketing je podskup digitalnog marketinga, jer je jedan od mnogih kanala koji se mogu koristiti za digitalni marketing.
Sažeto, iako je internet marketing dio digitalnog marketinga, digitalni marketing je širi pojam koji obuhvaća sve marketinške aktivnosti koje koriste digitalne tehnologije, uključujući internet.
Ukratko o online marketingu?
Online marketing je praksa korištenja web-baziranih kanala za širenje poruke o brendu, proizvodima ili uslugama tvrtke potencijalnim kupcima. Metode i tehnike koje se koriste u online marketingu uključuju e-poštu, društvene mreže, vizualno oglašavanje, optimizaciju za tražilice (SEO), Google AdWords i druge. Cilj marketinga je doseći potencijalne kupce putem kanala na kojima provode svoje vrijeme čitajući, tražeći, istražujući i družeći se online.
Široka upotreba Interneta u poslovne i osobne svrhe stvorila je nove kanale za oglašavanje i angažman marketinga, uključujući one spomenute gore. Online marketing također ima mnoge prednosti i izazove koji su važni u korištenju digitalnih medija za privlačenje, angažman i pretvaranje virtualnih posjetitelja u kupce.
Razlika između online i tradicionalnog marketinga
Online marketing se razlikuje od tradicionalnog marketinga koji je povijesno uključivao medije poput tiska, bilborda, televizije i radijskih oglasa.
Prije pojave online marketinških kanala, trošak oglašavanja proizvoda ili usluga bio je često previsok, a tradicionalno je bilo teško izmjeriti učinkovitost. Razmislite o nacionalnim televizijskim kampanjama oglašavanja koje se mjere putem fokus grupa potrošača kako bi se odredio stupanj svijesti o brendu. Ove metode tradicionalno nisu dobro prilagođene za kontrolirani eksperiment. Danas, svatko tko ima online posao (kao i većina offline poslova) može sudjelovati u online marketingu stvaranjem web stranice i izgradnjom kampanja za privlačenje kupaca po vrlo niskim troškovima ili čak besplatno. Oni koji marketingom nude proizvode i usluge također imaju mogućnost eksperimentiranja s optimizacijom kako bi usavršili učinkovitost i povrat ulaganja (ROI) svojih kampanja.
Prednosti online marketinga
Ključna prednost korištenja online kanala za marketing poslovanja ili proizvoda jest mogućnost mjerenja utjecaja pojedinog kanala, kao i interakcije posjetitelja stečenih putem različitih kanala s web stranicom ili iskustvom na odredišnoj stranici. Od posjetitelja koji se pretvaraju u plaćene kupce, daljnja analiza može se obaviti kako bi se odredilo koji su kanali najučinkovitiji u stjecanju vrijednih kupaca.
Analitika za iskustva i web ili mobilnih aplikacija može pomoći u određivanju sljedećeg:
- Koji online marketinški kanali su najisplativiji u stjecanju kupaca, na temelju stope konverzije posjetitelja u kupce i troškova tih posjetitelja.
- Koji su kanali učinkoviti u stjecanju i poticanju više vrijednosti za kupce - poput e-maila za marketing, koja potiče ponovne kupnje kod prethodnih kupaca.
- Koje skupine kupaca pokazuju snažno angažirano ponašanje i veliki potencijal za povećanje prodaje, poput softvera ili mobilnih aplikacija, koje očekuju da će prodati više proizvoda kupcima s visokim angažmanom.
Marketing na društvenim mrežama
Marketing na društvenim mrežama je vrsta digitalnog marketinga koja se odnosi na promociju proizvoda ili usluga putem različitih društvenih mreža kao što su Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn i drugi.
Ova vrsta marketinga obuhvaća korištenje različitih marketinških strategija kako bi se povećala vidljivost i angažman korisnika na društvenim mrežama, što može dovesti do povećanja broja prodaja ili poboljšanja imidža branda.
Neki od primjera marketinških strategija koje se koriste na društvenim mrežama uključuju objavljivanje zanimljivog i relevantnog sadržaja, slanje ciljanih oglasa korisnicima, angažiranje korisnika putem nagradnih igara i nagradnih natječaja, te korištenje influencera za promociju branda.
Marketing na društvenim mrežama postaje sve važniji i češći način promocije proizvoda i usluga, zbog velikog broja korisnika društvenih mreža koji svakodnevno provode veliku količinu vremena na tim platformama.